Утврђивање знања о заменицама

Шта знамо о заменицама…

 1. У следећем низу речи подвуци заменице.

 мамин, мој, мислим, ми, мени, мог, молити, ме, ти, твојим, твог, тако, тобом

 

 2. Пажљиво прочитај пословице па подвуци све заменице у њима!

 У кога је глава тврда, залуд му је златна капа.

Ко свакога слуша, зло чини- ко не слуша, још горе.

Некоме и гвожђа плутају, некоме и плута тону.

Нико никога не може осрамотити, док сам себе не осрамоти.

Што не желиш себи, немој ни другоме.

Чега се паметан стиди, тиме се луд поноси.

Нико се не огрија на туђем огњишту.

3. Подвуци све заменице (именичке, придевске) које уочаваш у наведеним реченицама и одреди им врсту.

 Позвала сам га да дође код мене сутра поподне. ________________________

­­­­­­­­Не морам баш свакоме да причам о теби. _____________________

Ни о чему не размишљам. _______________________

Примио сам Ваше писмо, па Вам одмах одговарам. ______________________

Највише је наудио себи и свом угледу. ___________________________

Сваком је своја мука најтежа. ____________________________

Можеш ли да ми додаш ону црвену кошуљу?  ____________________________

 

4. Издвој све заменице из наведених реченица, прецизно одреди којој врсти (и подврсти) припадају и коју функцију (службу) врше у реченици?

 Она обожава да гледа филмове. После ми их препричава.

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

Оставите одговор

